Regulamin Ligi ProLeagueF1 Poland

REGULAMIN

Ostatnia aktualizacja: 26 Czerwca 2017r.
Zmieniono/dodano/poprawiono :

 Imię i Nazwisko 1.10

edytował : PatrykPG

 

PRZYSTĘPUJĄC DO LIGI AKCEPTUJESZ PONIŻSZY REGULAMIN W PEŁNYM JEGO BRZMIENIU.

KOPIOWANIE I ROZPOWSZECHNIANIE REGULAMINÓW, GRAFIK I INNYCH ELEMENTÓW WYKONANYCH PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW TEGO FORUM - BEZ ZGODY ADMINISTRACJI JEST ZABRONIONE!

 

 

1.ZASADY OGÓLNE:

 

    §1.1 Naszą najważniejszą zasadą jest zasada „Fair Play”.

 §1.2 Jakiekolwiek obrażanie innych kierowców może zostać ukarane zawieszeniem w lidze.

 §1.2 Aby rozpocząć zabawę w lidze użytkownik winien zgłosić swoją chęć jazdy w odpowiednim wątku na stronie. KLIK
§1.3 W zgłoszeniu powinny znaleźć się informacje podane w wątku zapisów
§1.4 Użytkownik zostanie zapisany do wybranego teamu, jeśli będą w nim wolne miejsca. W przeciwnym wypadku administrator skontaktuje się z użytkownikiem lub dopisze go do listy do losowo wybranego teamu.
§1.5 Po zapisaniu się do ligi, z kierowcą skontaktuje się członek administracji w celu uzyskania potwierdzenia woli jazdy, oraz udzielenia najważniejszych informacji i pomocy.
§1.6 Gracz zostanie zapisany do ligi, jeśli potwierdzi chęć uczestnictwa w zabawie oraz zgodzi się ze wszystkimi zapisami regulaminu.
§1.7 Kierowcy mogą zapisywać się do 10 zespołów - w każdym na miejsce jednego z dwóch kierowców.
§1.8 Administracja zastrzega sobie prawo do nie dopuszczenia do wyścigu osoby, o zbyt słabym łączu internetowym.(Minimum 2Mb/s oraz ping poniżej 100)

§1.9 Administracja zastrzega sobie prawo do zmiany regulaminu.

§1.10 Kierowca Przed Wejściem Do Lobby Musi Mieć Nick Na imię i Nazwisko

PRZYKŁAD

[1]Jan Kowalski

LUB

[1]J.Kowalski

Brak prawidłowego nicku skutkuje 5 punktami karnymi.

§1.11  Osoba Robiąca Złą Atmosferę Może Zostać Wydalona Z Ligi Przez Administracje!!! (Jest To Podpunkt Używany W Ostateczności Do Którego Może Sie Powoływać Wyłącznie Administracja Ligi!!)

§1.12 Zapisując się do ligi musisz mieć minimum 20 godzin w grze (chyba że kierowca jeździł już w lidze bądz inny kierowca poręczy za niego)

§1.13 ZAPISUJĄC SIĘ DO NASZEJ LIGI ZGADZASZ SIĘ NA UŻYWANIE TWOICH DANYCH OSOBOWYCH!!!!!!!!

          Zakaz Używania Modów Poprawiających Fizyke Jazdy!!!

2.ZASADY JAZDY

§2.1 Kierowcy poruszają się po torze tj. obszarze między dwiema białymi liniami bez tarek i poboczy.
§2.2 Kierowca przede wszystkim musi przestrzegać zasad flag.(kliknij zjęcie obok aby powiększyć)

 §2.3 Należy zachować szczególną ostrożność na starcie - być w każdej chwili gotowym na gwałtowne hamowanie.

§2.4 Należy zachować szczególną ostrożność na kierowcę jadącego przed nami, gdyż nie musi on jechać i hamować tak samo jak my.
§2.5 Podczas wykonywania manewru wyprzedzania, kategorycznie zabronione jest uderzanie w tył bolidu przeciwnika, wypychanie z toru i blokowanie po wyprzedzeniu.
§2.6 Zakazuje się blokowania wyprzedzania na prostej, gdy bolid przeciwnika jest wyraźnie szybszy.

§2.7 Zakazane jest wyprzedzanie przeciwnika będąc czterema kołami poza torem (Przed i Po Dokonaniu manewru wyprzedzania kierowca musi znajdować sie minimum 2 kołami na torze wyznaczonym białymi bądz żółtymi liliami(oczywiście wszystko należy od oceny sytuacji Rady FiA)
§2.8 Zakazuje się jazdy zmiennym torem jazdy. Należy od początku przybrać najlepszy tor i trzymać się go tak długo jak się da.
§2.9 Zakazuje się gwałtownej zmiany toru jazdy szczególnie podczas wyprzedzania.
§2.10 Zakazuje się ścinania zakrętów, szczególnie przy dużej ilości bolidów. Powoduje to niebezpieczeństwo przy powrocie na torze.
§2.11 Zabrania się podejmowania manewru wyprzedzania, jeśli wiemy, że nie damy rady wyprzedzić przeciwnika lub stworzymy zagrożenie.
§2.12 Pozycje, które kierowca zyskał po ścięciu zakrętu, musi oddać przy najbliższej okazji - np. prostej. Kierowca, którego wyprzedziliśmy musi minąć nas całą długością bolidu.
§2.13 Jadąc podczas sesji kółko wyjazdowe/zjazdowe lub takie, kiedy wiemy, że nie poprawimy swojego wyniku, staramy się opuścić optymalny tor jazdy nie przeszkadzając innym kierowcom w poprawie swojego rezultatu.
§2.14 Wracając na tor po zaliczeniu spina itp. upewnij się, że nie spowodujesz zagrożenia na torze.
§2.15 Kierowcy dublowani mają obowiązek przepuszczenia kierowcy dublującego, poprzez zjechanie z optymalnego toru jazdy (do krawędzi lub poza tor) aby nie przeszkodzić mu w walce o lokaty.
§2.16 Podczas pokonywania zakrętu/szykany przynajmniej 1 koło musi pozostać w obrębie toru.
§2.17 W przypadku uszkodzenia bolidu, które uniemożliwia bezpieczną jazdę - elementu aerodynamiki, koła, hamulców itp. - należy zjechać do boksów, w celu zmniejszenia zagrożenia.
§2.18 Spowodowanie zagrożenia/wypadku uszkodzonym bolidem będzie surowo karane.
§2.19 W przypadku opadów deszczu wszyscy kierowcy mają obowiązek zmienić opony na deszczowe.

§2.20 Jeśli kierowca znajduje się w połowie bolidu kierowcy którego chce wyprzedzić kierowca broniący się ma obowiązek zostawić mu miejsce

§2.21 Jeśli Kierowca będzie nadmiernie ścinał podczas kwalifikacji i zdobędzie 1 pole startowe może mu zostać ono odebrane

 

3. RADA FIA:

§3.1 Rada FIA zajmuje się rozpatrywaniem incydentów zaistniałych podczas sesji weekendu wyścigowego.
§3.2 W skład Rady wchodzi trzech członków
§3.3 Rada FIA przyznaje kary zgodnie z tym regulaminem.

§3.4 Rada FiA daje sobie pełną dowolność w dawaniu KAR CZASOWYCH!
§3.5 Rada FIA dysponuje następującymi karami:
- usunięcie z ligi
- dyskwalifikacja
- nie dopuszczenie do wyścigu
- przesunięcie na starcie do wyścigu
- obciążenie karą czasową na starcie do GP
- ostrzeżenie
- ostrzeżenie słowne

-Kara czasowa na wyścig w którym kierowca popełnił przewinienie

§3.6 Kara nałożona na zawodnika zostaje wykonana w najbliższym GP, w którym będzie on obecny. Zostanie również przeniesiona na kolejne GP w przypadku gdy kierowca nie przejechał 80% dystansu wyścigu - poprzez wyjście z serwera, celowe rozbicie bolidu itp. (z wyjątkiem sytuacji, gdy został wyeliminowany przez innego kierowcę).
§3.7 Kary są nakładane na podstawie powtórki z wyścigu oraz nadzoru „na żywo” jednego z członków Rady.
§3.8 Aby sprawa została rozpatrzona, musi być zgłoszona w odpowiednim wątku na forum oraz musi zostać wypełniona zgodnie z wzorem zamieszczonym w odpowiednim dziale. Rada zastrzega sobie prawo analizy innych zagrożeń w momencie zgłoszonego zdarzenia
§3.9 Skargi napisane inaczej niż wg wzoru będą odrzucane.
§3.9 Decyzję o karze podejmuje Administrator po konsultacji z przynajmniej jednym radnym.
§3.11 Jeżeli rozpatrywana sprawa będzie dotyczyła jednego z członków rady będzie on wykluczony z dyskusji na temat przewinienia w które jest uwikłany.
§3.12 Rada FIA zastrzega sobie prawo do rozpatrywania niezgłoszonych spraw.
§3.13 Rada FIA podejmuje decyzje w ciągu 3 dni od zgłoszenia.
§3.14 Użytkownikom przysługuje odwołanie od decyzji w ciągu 3 dni (72h) od momentu ogłoszenia kar. Odwołanie będzie rozpatrzone w ciągu 3 dni (72h) Lecz Rada Może Wydłużyć Te Terminy.
§3.15 Decyzja w sprawie odwołania jest ostateczna.

 

4.Kary i Punkty Karne

 

§4.1 Karane będą wszystkie przekroczenia regulaminu tj:

Kary

  • Nieprzestrzeganie flag 10-20 sekund do czasu wyścigu.
  • Niebezpieczne Blokowanie Wyprzedzającego 5-30 sekund do czasu wyścigu.
  • Częsta zmiana toru jazdy 5 - 30 sekund do czasu wyścigu.
  • Niebezpieczny Powrót na tor w wyniku którego jest kolizja 10 - 30 sekund do czasu wyścigu.
  • Niebezpieczna jazda uszkodzonym bolidem 5 - 30 sekund do czasu wyścigu.
  • Spowodowanie Drobnej Kolizji (2-3 kierowców, same uszkodzenia skrzydeł) 5-25 sekund do czasu wyścigu.
  • Spowodowanie wypadku będącego efektem jazdy uszkodzonym bolidem 10-30 sekund do czasu wyścigu.
  • Spowodowanie Dużego wypadku (wyeliminowanie rywala wypadek w którym uczestniczą więcej niż 2 samochody) 20-40 sekund do czasu wyścigu.
  • Zbyt Agresywna jazda podczas wyprzedzania 5-20 sekund do czasu wyścigu.
  • Ścinanie toru 5-30 sekund do czasu wyścigu.
  • Celowe niszczenie samochodu (kwalifikacje [by mieć świeże opony na wyścig) 20 sekund do czasu wyścigu.
  • Celowa eliminacja innego kierowcy 40 sekund do czasu wyścigu.
  • [Celowy SC] 30 sekund do czasu wyścigu.
  • Spowodowanie Kolizji podczas startu lotnego 5-25 sekund do czasu wyścigu.
  • Niebezpieczny Wyjazd z boksu 5-20 sekund do czasu wyścigu.
  • Nieprzepisowy Wzjazd i Wyjazd z boksu (bardzo wczesne przecięcie lini wyznaczających zjazd i wyjazd z boks) 5-15 sekund do czasu wyścigu.
  • Wyprzedzanie poza torem bez oddania pozycji 3-30 sekund do czasu wyścigu.

 

Punkty Karne

  •  Nieprzestrzeganie flag (10 punktów)
  •  Niebezpieczne blokowanie wyprzedzającego (15 punktów)
  •  Ciągła zmiana toru jazdy (10 punktów)
  • Niebezpieczny Powrót na tor w wyniku którego jest kolizja (od 5 do 20punktów) 
  • Niebezpieczna Jazda uszkodzonym bolidem (10 puntów)
  •  Spowodowanie drobnej kolizji (2-3 kierowców, same uszkodzenia skrzydeł) (od 5 do 15 punktów)
  •  Spowodowanie wypadku będącego efektem jazdy uszkodzonym bolidem (od 15 do 25punktów)
  • Spowodowanie dużego wypadku  (wyeliminowanie rywala wypadek w którym uczestniczą więcej niż 2 samochody) (od 20 do 60 punktów)
  •  Zbyt agresywna jazda podczas wyprzedzania (od 8 do 20 punktów)
  •  Ścinanie toru (od 5 do 25 pkt zależy od intensywności)
  • Obraźliwe zachowanie na forum, skype, Steamie, TS3, Discord (5 punktów bez upominania każde kolejne x2 czyli 5, 10, 20, 40, 80)
  • Celowe niszczenie samochodu (kwalifikacje [by mieć świeże opony na wyścig) (20 punktów)
  • [Specjalny SC]) (30 punktów)
  • Celowo eliminujesz jakiegoś kierowce (45 punktów)
  • Team Orders w dwóch różnych zespołach (30 punktów i DSK z danego wyścigu)
  • Spowodowanie kolizji podczas startu lotnego (od 5 do 25 punktów karnych)
  • Niebezpieczny Wyjazd z boksu (5-15 punktów)
  • Nieprzepisowy Wzjazd i Wyjazd z boksu (bardzo wczesne przecięcie lini wyznaczających zjazd i wyjazd z boks) (od 5 do 20 punktów karnych)
  • Wyprzedzanie poza torem bez oddania pozycji (od 5 do 20 punktów karnych)

 

Punkty Karne redukują się co 3 wyścigi o 20pkt oraz na koniec sezonu do zera!

 

§4.2 Kary za przewinienia ustala Rada FIA

§4.3 Rada FIA może również nakładać kary czasowe do poszczególnych wyścigów.

§4.4 Kierowca nie może mieć balansu punktów na minusie

§4.5 Zebranie poszczególnej liczby punktów powoduje:

  • 30pkt - dyskwalifikacja z kwalifikacji - 10 punktów karnych
  • 40pkt - dyskwalifikacja z weekendu wyścigowego - 15 punktów karnych
  • 60pkt - DSK na 3 wyścigi, kolejne 60 punktów DSK na 6 wyścigów, Kolejne 60 całkowite usunięcie oraz ban sezonowy!

 

 

5.Powtórki:

§5.1 Brak powtórki nie pozwala graczowi na osądzanie jazdy innych kierowców.
§5.2 Każdy kierowca ma możliwość nagrywania reszty wyścigu jako dowód złamania przepisów przez innych kierowców.

§5.3 Kierowca Mający możliwość nagrania kwalifikacji oraz wyścigu musi to robić ponieważ może mu zostać nałożona kara za ścinanie podczas okrążenia jeśli dyrektor wyścigu coś wykaże

 

6.Zasady F1 2016

 

§6.0 Staramy się jeździć bezkolizyjnie

§6.1  Staramy się nie przekraczać czterema kołami białych lini wyznaczających tor

§6.2 Pokonujemy Pierwszy zakręt bezpiecznie bez niebezpiecznego wciskania sie (macie cały wyściga na wyprzedzenie rywala)

§6.3 Do Każdego sezonu Przystępuje maksimum 11 zespołów

 

PUNKTACJA WYŚCIGU F1

 

1 - 25 pkt.

 2 - 18 pkt.

 3 - 15 pkt.

 4 - 12 pkt.

 5 - 10 pkt.

 6 - 8 pkt.

 7 - 6 pkt.

 8 - 4 pkt.

 9 - 2 pkt.

 10 - 1 pkt.

 

 

 

7.USTAWIENIE SERWERA: 

 

§7.1.Ustawienia Wyścigu:

50% dystansu

Osiągi Bolidu - Równe

Reguła Parku zamkniętego

Uszkodzenia pojazdu - Realistyczne

Kolizje - Wł

Wróć do Garażu - Wył

Kwalifikacje - krótkie 

§7.2 Dozwolone Asysty:

Wspomaganie hamulca - Wył

Abs - Wył

Kontrola Trakcji - Wył

Automatyczna Skrzynie Biegów - Wł

Wspomaganie W boksach - Wył

Dynamiczna Linia wyścigowa - Wł

 §7.3. Zasady i flagi w grze : Rygorystyczne

 §7.4. Zjazd do Pit-Stopu co najmniej 1 raz !

 

8.OFICJALNE KWALFIKACJE

 

§8.0 Aby rozpocząć kwalifikacje. W kwalifikacjach musi brać udział minimum 11 Kierowców

§8.1 Kwalifikacje rozpoczynamy kiedy wszyscy kierowcy będą posiadać swoje teamy i zatwierdzą gotowość w lobby.

§8.2 Kwalifikacje trwają 18 minut i są rozgrywane tuż przed wyścigiem w niedziele.
§8.3 Kwalifikacje są obowiązkowe.

    §8.4 Godzina kwalifikacji będzie podana na stronie głównej forum przed każdym GP.
§8.5 Zabronione jest nadmierne pisanie podczas kwalifikacji. Przeszkadza to w osiąganiu dobrych czasów.

§8.6 Zabrania się rozbijać podczas kwalifikacje tylko dlatego, aby kierowca mógł założyć nowe opony podczas wyścigu. Jeżeli taka sytaucja się pojawii kierowca otrzymuje karę (Kara przejzady przez boks w danym Grand Prix)

§8.7 Jeżeli kierowca chcę wycofać się z wyścigu to musi najpierw wrócić do swoich mechaników i wycofać się

§8.8 Każde wycofanie, które z powoduje przeszkodzenie innym kierowcom będzie karane.

§8.9 Głosowanie za zakończeniem sesji kwalifikacyjnej spowoduje otrzymaniem kary. (Kara 5sek do danego wyścigu)

§8.10 Po zakończonych kwalifikacjach przystępujemy zaraz do wyścigu.

 

 

9.OFICJALNY WYŚCIG:


§9.0 Aby rozpocząć wyścig. W wyścigu musi brać udział minimum 11 osób

§9.1 Aby Kierowca Mógł Brać Udział w Wyścigu Musi Zmieścić Się W Progu 106% który zostanie ustalony podczas testów (wyjątkiem są deszczowe kwalifikacje bądz treningi)

§9.2 Kierowca musi wystartować na tej samej mieszance w wyścigu na której zrobił swoje najszybsze okrążenie w kwalifikacjach (wyjątkiem są kierowcy będący na pozycjach 11-16 oraz gdy są zmienne warunki pogodowe)

§9.3 Po zakończonych kwalifikacja przystępuje zaraz do wyścigu.

§9.4 Po zatwierdzeniu swojej strategii wyjeżdżamy na tor

§9.5 Start odbywa się po zgaśnięciu wszystkich świateł.
§9.6 Należy zachować szczególną ostrożność na 1 zakręcie

§9.7 Podczas suchego wyścigu należy użyć obydwu typu mieszanek. Jeżeli ten wymóg nie zostanie spełniony gra sama nałoży nam karę DSK

§9.8 Zabrania się nadmiernego pisania przez kierowców, którzy przedwcześnie zakończyli swój udział w wyścigu.

§9.9 Kierowca zostanie sklasyfikowany/otrzyma punkty jeśli przejedzie 60% dystansu wyścigu.

10.Restarty:

 

§10.1 Każdy musi posiadać więcej niż jedno zaproszenie do gry
§10.2 Jeżeli kierowcy wywali z kwalifikacje to ma prawo wykorzystać zaproszenie.

§10.3 Nie ma restartów z powodu braku zaproszenia w kwalifikacjach (Zaproszenie się usunie lub wyłączy się steam)

§10.4 Gdy rozpocznie się sesja wyścigu i podczas tej sesji na początku wywali jedną osobę. NIE MA RESTARTU

§10.5 Aby restart został wykonany podczas wyścigu muszą zostać spełnione warunki

- Wywali połowe stawki

- Wywali głownego hosta

-Wywali Kierowce Walczącego o tytuł na 3 wyścigi przed końcem sezonu (Do 5 okrążenia)

 

11.Starty Lotne

§11.1 Start Lotny Odbywa się po 2 nieudanych restartach polegają na pominięciu kwalifikacji i przejściu od razu do wyścigu

§11.2 Do Startu Lotnego Kierowcy ustawiają sie według kolejności wynikającej z wyników kwalifikacji które wybierze administrator wyścigu

§11.2 podczas okrążenia formującego kierowcy starają się przepuszczać innych bezkolizyjnie (za kolizje będą drastyczne kary)

§11.3 Stawka musi zostać uformowana najpóźniej do końca 2 sektora

§11.4 Kierowca jadący na 1 pozycji w 3 sektorze może spowalniać delikatnie stawkę (bez przesady) lecz nie może doprowadzić do całkowitego jej zatrzymania

§11.5 Kierowcy mogą rozpocząć walkę najwcześniej po przejechaniu lini mety

 

12.NAGRODY za klasyfikację kierowców

Mistrz - 50 zł

2 Miejsce - 25zł

3 Miejsce - 15zł

4 Miejsce - 10 zł

5 Miejsce - 10 zł